Koirien uittamista ja pohdintaa uuden koiran hankkimisesta



Aurinko on hellinyt alkuviikon meitä suorastaan polttavan kuumasti ... ja missäpä muualla sellaisia päiviä on hauska viettää kuin Vesijärven rannalla.  Arvaahan sen myös jokainen, joka minut tuntee, että viikko Sipoossa sai aikaan sen, että minun oli pakko päästä HETI kotiin palattuani järven rannalle. Niin .. ja lisäksi kaipasin kovasti jo aikuista juttuseuraa :) 
Joustin kuitenkin sen verran, että hoidin ensin pyykkivuoren pois alta ja sen jälkeen lähdin ystiksen kanssa uittamaan "Onni mun miestä" ja Iloa rannalle ... -Hauskaahan siellä oli iltapäivää viettää :D


Onni vaan oli pikkasen laiskalla tuulella, mutta ehkä se johtui siitä, että oli jo aamupäivällä pulahtanut veteen ... Ja eihän sitä aina jaksa ;)



Kun Onnille heitti kepin veteen, niin hän odotti Ilon noutavan sen hänelle ;)
Juoni kaveri!


Välillä vedessä oli oikea hihnojen sekasmelska, sillä eihän tätä kaksikkoa voi uittaa järvessä vapaana ... Nytkin Onni katseli sorsia sen näköisenä, että olisi kiva lähteä uimaan pidemmälle.


Välillä kinasteltiin samasta kepistä ja kohta taas pinkaistiin kepin perässä veteen.


Ilo on koira, joka nauttii vedestä ... ,
jonka riemu saa hyvälle tuulelle ... 
Ilo vain on ILO ja piristää aina harmaankin päivän :)
Mitä väliä, jos Ilo pinkaiseekin vedestä suoraan luokseni ja sotkee puhtaat vaaleat housuni?
Voiko hänelle olla vihainen??? 
Ehkä hieman moitin märkää koiraa, mutta minkäs sille voi ... 
Ilo on koira :) Koirat vaan ovat koiria :D 

Ja tästä voidaankin siirtyä uuden koiran hankkimiseen ...
Sekin asia tuli taas käsiteltyä tässä viikon aikana. Minulle nimittäin tuli sunnuntaina viesti, että eräs "ihastus" olisi nyt vailla kotia. Kyseessähän on aivan ihana koira, sydämeni murskaaja, joka istutettiin syliini viime elokuun koiranäyttelyssä Kotkassa. Se oli silloin, kun olin muutama viikko aiemmin joutunut jättämään hyvästit Konstalle -elämäni rakkaudelle <3 Joo, kyllähän "T" olisi varmaan aivan IHANA koira, mutta EI KIITOS. Minä pysyn nyt kovana, enkä nyt ota uutta koiraa -jos koira tulee elämääni, niin se tulee vain ja ainoastaan kaksilahkeisen mukana ja sellaista tilannetta tuskin ihan heti tulee ...
Niin ja eihän tämä koira olisi edes BORDERTERRIERI, vaan LAKELANDINTERRIERI. Minä olen borderterrieri-ihminen!!! Tosin viikon seurattuani pienen chihu-pennun elämää totesin, että se olisi kokonsa puolesta minulle sopiva rotu. Ihanan pieni ja kevyt kannella, jos koira jostain syystä päättää olla kävelemättä :D Tosin, tämä tapaus oli aivan liian hellyydenkipeä kakkapakkaus (pentu). Joo, ettekä arvaa, mitä menin tekemään ;) Minä, joka olen aina sanonut, etten nuku koiran kanssa samassa sängyssä. Mitä minä menin tekemään, kun tämä ihanuus tuli viereeni ja käpertyi kainalooni hakemaan turvaa? Minä nukuin koira kainalossani ja vieläpä koko yön heräämättä kertaakaan ...
Kyllä muuten aamulla pikkasen huvitti se touhu. Olenhan toki joustanut Onnin kanssa pikkasen tässä asiassa, mutta Onni sentäs on nukkunut sängyn päässä ja jaloissani ... 

Lakeista sanotaan, etteivät ne ole kaikkein tottelevaisimpia koiria. -No joo, mikäpä terrieri olisi. En epäröi sitä, ettenkö saisi koiraa pysymään kurissa. Elinhän kuitenkin jo yhden jääräpään kanssa yli 12 vuotta ja mielestäni olin onnistunut koirani kasvatuksessa aika hienosti -en ainakaan koskaan joutunut häpeämään tämän käytöstapoja ja käsittääkseni olin kouluttanut ihan täysjärkisen koiran. Niin ja jouduinhan tavallaan kouluttamaan koiran kahteen kertaan, sillä tein aivan hirveän työn siinä vaiheessa, kun jäin koiran kanssa kahden. Silloin kyllä tuntui siltä, että onko tässä mitään järkeä, kun jouduin aloittamaan alusta monta juttua, kun tämä junttura ykskaks päätti alkaa kiukuttelemaan. 
Että näin ... Jos tarvin ulkoilukaveria, niin jatkossakin turvaudun kavereiden koiriin. Niin moni on sanonut, että heiltä voi hakea koiran lainaan -ja niitä koiratuttujahan minulla riittää :) Tämä asia on taas tällä kertaa loppuunkäsitelty ... Minä tahdon nyt keskittyä valokuvaamiseen ja kehittyä siinä.




Airedalenterrieri vaiko jonkin sortin noutaja?




Kommentit

Suositut tekstit