Varokaa heikkoja jäitä



ONKO JÄRKEÄ?
Ymmärrän kyllä, että pilkkimiesten tekee jo kovasti mieli jäälle,
mutta ... varoitellaanko meitä turhaan uutisissa?

Eilen illalla kuulin erään selityksen 
"mutta kun se jää on jo kuulemma 10 cm paksua".
Ja heti perään 
"tuolla järven selällä kalamiehet laskivat verkkoja ...".

SIIS MITÄH?

Siinä vaiheessa pyörittelin jo silmiäni ja kysyin, 
että oliko hänen mielestään silloin turvallista mennä kävelemään jäälle?
"No, minä kävelin rantoja pitkin ... ja siellä, missä joku muukin oli kävellyt".

Selityksiä ja sitä suomalaista uhkarohkeutta.



Minä en Konstan kanssa jäälle vielä mene.



Pakkasta on riittänyt. Konsta ei juuri ole halunnut ulkoilla, 
joten meillä on pieni "valokuvapula" ... 
Toivotaan, että viikonlopun aikana asiaan tulisi muutos ja 
minäkin pääsisin räpsimään muitakin kuin meidän rannan kuvia.


Kommentit

Tillariina sanoi…
Töissä meillä on muutama innokas pilkkimies ja olen kuullut muutamankin jäihin uppoamisen. Se näyttää jotenkin kuuluvan asiaan siinä harrastuksessa, ainakin kevätjäillä.Hurjaa touhua. Minä en jäälle mene, vasta kun siellä moottorikelkat ja autotkin huristelee, sellainen pelkuri oon.

Mukavaa viikonloppua!
kosotäti sanoi…
Kyllä pilkkimiehillä on aivan hirveä hinku jäälle, täälläpäin yhtä useasti jäihin pudonnutta pilkkiää kutsutaankin "kevyt kalastajaksi":))

Suositut tekstit